close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים מאורגנים לשומרי מסורת

מערכת שורשג אלול, תשפא11/08/2021

רבים בציבור היהודי מגדירים עצמם כשומרי מסורת: מקפידים על הכשרות, שומרים שבת ומקיימים את חגי ישראל ומצוותיהם. עם זאת, הקפדה על מסורת ישראל לא אומרת שאי אפשר ליהנות, לצאת לבילויים, לצרוך תרבות ואף לנסוע לחו''ל מדי פעם. במאמר הבא נעסוק בטיולים מאורגנים לשומרי מסורת ונראה מה מיוחד בהם

תגיות:
עסקים, תיירות ושמירה על המסורת
טיולים מאורגנים תמיד היו שם דבר בעולם התיירות ועסקים רבים התמחו בהם. הפקת טיולים מא' ועד ת' לרבות כרטיסי טיסה, אטרקציות, מדריך, סידורי לינה ועוד הוא עניין שחברות רבות מציעות. זאת מאחר ונופשים רבים מעוניינים להנות מהכיף של חו''ל בלי כל הלוגיסטיקה שמסביב. זאת ועוד, לא מעט עסקי תיירות מציעים טיולים מאורגנים לקהלים ספציפיים, למשל טיולים מאורגנים למשפחות, טיולים מאורגנים לבני גיל הזהב וגם טיולים מאורגנים לשומרי מסורת, כמו אלו שמציעה לדוגמה חברת מגה תיירות המוכרת.

מה כוללים טיולי
משפחות לשומרי מסורת?

טיולי משפחות לשומרי מסורת לא שונים בהרבה מטיולים למשפחות קלאסיים, אך עם זאת יש כמה ניואנסים שמבחינים אותם. כמו טיולים למשפחות, גם כאן מדובר ביעדים אטרקטיביים לתייר הנפוץ שכוללים לא מעט אטרקציות וקלאסיקות תיירות. גם כאן יש התאמה למכנה משותף רחב ורצון שבני כל הגילים ייהנו, וגם כאן יש דאגה לכל צרכיו של התייר בקבוצה.

עם זאת יש כאמור את הדברים שמבדילים את קהילת שומרי המסורת. בטיולים אלו יש הקפדה על עניין הכשרות, אשר מתבטאת באיתור מראש של חנויות ומסעדות כשרות ביעד הטיול, והכנת סידורים נוספים שמקלים על הכשרות כגון הגשת ארוחת בוקר בכלים חד פעמיים ואפשרות להכנת סנדוויצ'ים לארוחת צוהריים ממצרכים כשרים. כמו כן, בטיולים יש דגש נוסף על אתרי מורשת יהודיים לצד האטרקציות הפופולריות וכן מדריך הקבוצה יהיה לרוב שומר מסורת בעצמו, כך שהחיבור לערכי הקבוצה וצרכיה יהיה לו טבעי.

בנוסף, טיולים לשומרי מסורת מוצעים בפורמט נח של חמישה ימים לקהל הדתי, מראשון בבוקר עד חמישי בערב. כך אין צורך לחשוב על סידורי שבת בארץ זרה והתיירים יכולים להנות מחו''ל כל השבוע ושבת בחיק המשפחה בבית.

לאן נוסעים?
כאמור, אין הבדלים של ממש ביעדי הטיול אצל קהילת שומרי המסורת. אירופה הקלאסית (הולנד, צרפת, "היער השחור" וכדומה) היא עדיין הכוכבת העיקרית, לצד נופשים באיי יוון. בנוסף, גם כאן יש חיבור לטרנד של השנה האחרונה עם הצעות לטיול בדובאי ובאיחוד האמירויות.

טיולים מאורגנים רק אצל מי שמבינים
קל מאוד להתאכזב מטיול מאורגן שלא מופק כיאות, קל וחומר אם מדובר בקהילת שומרי המסורת לה יש צרכים מחמירים יותר והרגישויות לנושאים שונים שאינם עולים בציבור החילוני. לכן, טיולים מאורגנים לשומרי מסורת טיולים לשומרי מסורת עושים רק אצל חברות תיירות מוכרות ובעלות שם. כאלו שיש להן ניסיון מספק בתחום והן יודעות לתת לכל תייר את ההרגשה שהוא בבית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה